Experimentem
amb xocolata
Nom
de l'alumne: Mireia
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Títol
de l'activitat:
Experimentem
amb la xocolata
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Edat
del infants:
L'activitat
s'ha elaborat per infants de 2-3 anys
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Els
objectius d'aprenentatge:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Els
continguts:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Durada
o temps:
El
temps necessari per fer dur a terme l'activitat serà de 35
minuts:
-5
minuts posar les bates
-20
minuts l'activitat
-10
minuts rentar les mans i cara, treure bates.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Espai:
L'activitat
es realitzarà a l'aula.
L'activitat
la realitzarem en un racó de l'aula, per ser exactes en el racó
de la plàstica, on col·locarem quatre taules, així els infants
es dividiran en quatre grups. No hi haurà cadires perquè els
infants hauran de fer l'activitat dempeus.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
El
desenvolupament:
No tots els infants són iguals, hi ha infants que són molt atrevits i curiosos, d'altres són més tímids o fins i tot hi ha els que tenen por al nou món, a experimentar. Per això, he elaborat aquesta activitat, pensant en tots els infants, i volent tracta cada sensació o sentiment que tenen a l'hora d'experimentar. Abans de començar l'activitat haurem de preparar l'aula de forma que hi hagin quatre taules forrades amb estovalles blanques de paper i els estris necessaris per poder treballar amb la xocolata a sobre de cadascuna. En els cinc primers minuts de l'activitat cridarem els infants un per un, els hi posarem la bata i els anirem col·locant per grups a les taules de manera que hi hagi cinc infants per taula. En un dels bols posarem xocolata a temperatura ambient i a l'altra calenta, els repartirem per les taules de forma que totes en tinguin de les dues temperatures. Ja podem començar! En 20 minuts els infants hauran de tocar, olorar, tastar i observar les dues xocolates, hem de tenir en compte que cada infant es prendrà el seu temps, per aquest motiu hem buscat un material que els hi agradi a la majoria d'infants, per fer més fàcil l'apropament de l'infant a l'experimentació. Amb els instruments que els hi hem facilitat podran manipular la xocolata i fer dibuixos. Mirarem l'actitud que té cada infant, segurament trobarem els que són més impulsius, els més tímids, els que tinguin por, i els que aniran fent amb total normalitat. El següent pas serà, tracta de treballar les emocions de cada infant de forma més individual. - Els infants més impulsius: Treballarem perquè aquests intentin controlar una mica aquesta impulsivitat i treballin de forma més tranquil·la i controlada. -Els tímids: Els donarem una empenta per a treure aquesta timidesa, jugant amb ells i ajudant-los una estona, fins a deixar-los sols i veure que treballen de forma autònoma. -Els que tinguin por: Estarem una mica sobre d'ells perquè vegin que no passa res, jugarem i els explicarem alguna cosa de la xocolata (hi ha pastissos de xocolata, que bona està la xocolata, podem dibuixar amb xocolata, etc.). Quan veiem que passa un temps i no mostra interès per l'activitat, el deixarem sol per veure si s'atreveix, si no és el cas, ja tornarem un altre dia. Mai hem d'obligar a l'infant, ha d'anar sortint d'ell. -Els infants que treballen amb normalitat: Els felicitarem i motivarem per a què continuïn amb la mateixa actitud. El fet que treballin bé no significa que no puguem jugar una mica amb ells. Per finalitzar l'activitat amb els últims 10 rentarem les mans als infants, els hi traurem les bates i recollirem l'aula. Aquesta activitat la farem en una sola sessió, però si volguéssim fer més sessions o fer variacions en l'activitat, en podríem fer un altre en la que els infants estiguin només amb els bolquers i tot el terra de l'aula folrat amb paper. Posaríem unes quantes gibrelles per terra i els infants podrien començar a explorar amb tot el seu cos. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Els
recursos:
-Bates
de pintura
-4
taules
-Estovalles
de paper
-Petits
estris (pinzells,
culleres, esponges,mànega de pastisser...)
-8
bols de plàstic ( 2 per taula)
-4
brics de xocolata desfeta
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Adaptacions:
Cada
infant té un ritme diferent de treball i cada infant té la seva
personalitat, les seves pròpies emocions. Probablement estiguem
més a sobre d'alguns infants que d'altres, però no cal modificar
res de l'activitat, ja que aquesta ens dóna opció de treballar
diferents ritmes i diferents infants.
Si
un infant té algun tipus d'al·lèrgia, com al gluten o a la
lactosa, comprarem el producte sense gluten i/o lactosa. Si el cas
fos el xocolata, la podríem canviar per iogurts de sabors.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Valoració
o avaluació de l'activitat:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Valoració
o avaluació dels infants:
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario