Experimentem amb xocolata

Experimentem amb xocolata

Nom de l'alumne: Mireia
Títol de l'activitat:
Experimentem amb la xocolata
Edat del infants:
L'activitat s'ha elaborat per infants de 2-3 anys

Els objectius d'aprenentatge:

  • Treballar les emocions dels infants a través de l'experimentació.
  • Anar adquirint habilitats de psicomotricitat fina.
  • Aprendre a experimentar amb diferents materials i amb els diferents sentits.
  • Aprendre a gaudir de l'experimentació.
  • Respectar els companys i els seus treballs.
  • Aprendre llenguatge i a comunicar-se amb les educadores i els infants.

Els continguts:

  • Control i coordinació de la psicomotricitat fina
  • Adquisició de normes bàsiques de relació i convivència.
  • Adquisició del concepte d'ell mateix com a membre de grup.
  • Identificació de les diverses emocions treballades a les activitats.
  • Acceptació i valoració de la pròpia identitat.
  • Confiança en les pròpies possibilitats i acceptar les limitacions.
  • Iniciativa per establir relacions afectives positives amb les persones adultes i els infants amb qui comparteix situacions i activitats quotidianament.
  • Gaudi i interès en la participació de les activitats proposades.
  • Actitud d'escolta i respecte pels altres.

Durada o temps:
El temps necessari per fer dur a terme l'activitat serà de 35 minuts:
-5 minuts posar les bates
-20 minuts l'activitat
-10 minuts rentar les mans i cara, treure bates.
Espai:
L'activitat es realitzarà a l'aula.
L'activitat la realitzarem en un racó de l'aula, per ser exactes en el racó de la plàstica, on col·locarem quatre taules, així els infants es dividiran en quatre grups. No hi haurà cadires perquè els infants hauran de fer l'activitat dempeus.
El desenvolupament:

No tots els infants són iguals, hi ha infants que són molt atrevits i curiosos, d'altres són més tímids o fins i tot hi ha els que tenen por al nou món, a experimentar. Per això, he elaborat aquesta activitat, pensant en tots els infants, i volent tracta cada sensació o sentiment que tenen a l'hora d'experimentar.
Abans de començar l'activitat haurem de preparar l'aula de forma que hi hagin quatre taules forrades amb estovalles blanques de paper i els estris necessaris per poder treballar amb la xocolata a sobre de cadascuna.
En els cinc primers minuts de l'activitat cridarem els infants un per un, els hi posarem la bata i els anirem col·locant per grups a les taules de manera que hi hagi cinc infants per taula.
En un dels bols posarem xocolata a temperatura ambient i a l'altra calenta, els repartirem per les taules de forma que totes en tinguin de les dues temperatures.
Ja podem començar!
En 20 minuts els infants hauran de tocar, olorar, tastar i observar les dues xocolates, hem de tenir en compte que cada infant es prendrà el seu temps, per aquest motiu hem buscat un material que els hi agradi a la majoria d'infants, per fer més fàcil l'apropament de l'infant a l'experimentació.
Amb els instruments que els hi hem facilitat podran manipular la xocolata i fer dibuixos.
Mirarem l'actitud que té cada infant, segurament trobarem els que són més impulsius, els més tímids, els que tinguin por, i els que aniran fent amb total normalitat.
El següent pas serà, tracta de treballar les emocions de cada infant de forma més individual.
- Els infants més impulsius: Treballarem perquè aquests intentin controlar una mica aquesta impulsivitat i treballin de forma més tranquil·la i controlada.
-Els tímids: Els donarem una empenta per a treure aquesta timidesa, jugant amb ells i ajudant-los una estona, fins a deixar-los sols i veure que treballen de forma autònoma.
-Els que tinguin por: Estarem una mica sobre d'ells perquè vegin que no passa res, jugarem i els explicarem alguna cosa de la xocolata (hi ha pastissos de xocolata, que bona està la xocolata, podem dibuixar amb xocolata, etc.). Quan veiem que passa un temps i no mostra interès per l'activitat, el deixarem sol per veure si s'atreveix, si no és el cas, ja tornarem un altre dia. Mai hem d'obligar a l'infant, ha d'anar sortint d'ell.
-Els infants que treballen amb normalitat: Els felicitarem i motivarem per a què continuïn amb la mateixa actitud. El fet que treballin bé no significa que no puguem jugar una mica amb ells.
Per finalitzar l'activitat amb els últims 10 rentarem les mans als infants, els hi traurem les bates i recollirem l'aula.
Aquesta activitat la farem en una sola sessió, però si volguéssim fer més sessions o fer variacions en l'activitat, en podríem fer un altre en la que els infants estiguin només amb els bolquers i tot el terra de l'aula folrat amb paper. Posaríem unes quantes gibrelles per terra i els infants podrien començar a explorar amb tot el seu cos.

Els recursos:

-Bates de pintura
-4 taules
-Estovalles de paper
-Petits estris (pinzells, culleres, esponges,mànega de pastisser...)
-8 bols de plàstic ( 2 per taula)
-4 brics de xocolata desfeta

Adaptacions:
Cada infant té un ritme diferent de treball i cada infant té la seva personalitat, les seves pròpies emocions. Probablement estiguem més a sobre d'alguns infants que d'altres, però no cal modificar res de l'activitat, ja que aquesta ens dóna opció de treballar diferents ritmes i diferents infants.
Si un infant té algun tipus d'al·lèrgia, com al gluten o a la lactosa, comprarem el producte sense gluten i/o lactosa. Si el cas fos el xocolata, la podríem canviar per iogurts de sabors.

Valoració o avaluació de l'activitat:


SI
NO
OBSERVACIONS
Hi ha hagut suficients educadores per ajudar i vigilar els infants?



Els materials són adequats i suficients per al bon desenvolupament de l'activitat?



El temps que s'ha empleat és el correcte?



L'espai escollit per al desenvolupament de l'activitat ha sigut l'adequat?



L'activitat proposada ha estat idònia per als infants de 2-3 anys?



És una activitat en la qual els infants han gaudit?



Les educadores hem actuat de forma correcta?



S'han assolit els objectius establerts?



Les instruccions han estat ben elaborades i ben explicades?



Han estat ben elaborats els grups?














Valoració o avaluació dels infants:


MOLT
BASTANT
POC
GENS
OBSERVACIONS
Ha gaudit amb l'activitat?





Respecta els materials i en té cura d'ells?





Respecta els companys i els seus treballs?





Va adquirint més destresa de psicomotricitat fina?





Ha mostrat interès per l'activitat?





Entén el que se li demana?





Utilitza els diferents sentits i parts del cos per experimentar?





Es comunica amb els companys i l'educadora?





Comparteix els materials?





Demana ajuda si cal?










No hay comentarios:

Publicar un comentario